50 سال پس از کنکورد ، ایالات متحده آمریکا به آینده مافوق صوت نگاه می کند

مسافرت هوایی لوکس سریعتر از سرعت صدا: یک استارت آپ ایالات متحده با هدف احیای پرواز تجاری مافوق صوت 50 سال پس از اولین بار Concorde بد سر و صدا به آسمان است.


بلیک شول ، کارمند سابق آمازون که بنیانگذار Boom Supersonic بود ، این وعده را این هفته در مقابل یک جت کاملاً مرمت کنکورد در موزه حمل و نقل هوایی و موتورهای Brooklands در Weybridge ، جنوب غربی لندن تحویل داد.

پشتیبانان بوم Supersonic شامل ریچارد برانسون و خطوط هوایی ژاپن و سایر بازیکنان در حال تماشای همین بخش هستند.

این شرکت قصد دارد سال آینده یک جت نمونه اولیه تولید کند اما برنامه های آن در بعضی از محله ها با شک و تردید روبرو شده است.

شول گفت: "داستان کنکورد داستان سفر است که آغاز شده اما به اتمام نرسیده است" و ما می خواهیم آن را انتخاب کنیم. "

این رویداد همزمان با نزدیکی Farnborough Airshow بود.

شول گفت: "امروز . جهان بیش از گذشته ارتباط دارد و نیاز به پیشرفت ارتباط بشر هرگز بیشتر نبوده است."

وی با بیان اینکه در جلوی کنوانسیون پیشین British Airways Concorde که برای اولین بار در سال 1969 پرواز کرد ، گفت: "در Boom ، ما از آنچه که نیم قرن پیش به دست آمد ، الهام گرفته ایم."

"بسیار غیر جذاب"

هواپیمای Boom Supersonic با نام Baby Boom از این شرکت انتظار می رود سال آینده برای اولین بار پرواز کند.

شول گفت: "اگر ما نتوانیم به جایی كه شما از آنجا خلوت كرده ایم ادامه دهیم و بر این اساس بنا كنیم ، شرم بر ما تنگ خواهد شد."

"چشم انداز ما ساخت هواپیمای سریعتر است که برای بیشتر و بیشتر افراد قابل دسترسی باشد ، برای هر کسی که پرواز کند."

Boom Supersonic اولین کار خود را در Farnborough انجام داده و امیدوار است که جت های نسل جدید خود را در اواسط سالهای 2020 یا بعد با هدف کاهش زمان سفر به نیمی تولید کند.

هواپیمای پیشنهادی دارای حداکثر برد پرواز 8334 کیلومتر (5،167 مایل) با سرعت ماخ 2.2 یا 2335 کیلومتر در ساعت است.

در صورت خاموش شدن ، این اولین هواپیمای مسافربری مافوق صوت از زمان کنکورد در سال 2003 پرواز نهایی خود را به دست آورد.

کنکورد پس از تصادف در سال 2000 بازنشسته شد که در آن یک کنکورد بلافاصله پس از برخاستن از پاریس سقوط کرد و باعث کشته شدن 113 نفر شد.

برخی از تحلیلگران نسبت به فشار بازگشت به مافوق صوت شکاک هستند.

ساج احمد ، تحلیلگر استراتژیک آیرو ، با تأکید بر اینکه بسیاری از مسافران به جای آن ، حمل و نقل ارزان قیمت را می خواستند ، گفت: "Supersonic در حال حاضر چیزی نیست که مسافران یا شرکتهای هواپیمایی می خواهند.

احمد گفت: جت های مافوق صوت به دلیل بالا بودن هزینه های راه اندازی ، ملاحظات مربوط به آلودگی صوتی و قیمت های بالا و همچنین ظرفیت محدود ، "بسیار جذاب نبود".

"بدون آزمایش و آزمایش"

مشاور استقلال حمل و نقل هوایی ، جان استریکلند همچنین اظهار داشت که سفرهای مافوق صوت از نظر تجاری غیرقابل اطمینان بوده است.

استریکلند به AFP گفت: "ترافیک تجاری ، از آن طرف ، پر سود ترین شرکت هواپیمایی است."

"اما اگر رکود اقتصادی رخ دهد یا اتفاقاتی رخ دهد که بازار ترافیک کلاس تجاری از بین برود ، دیگر هیچ کاری برای ارتباط با آن هواپیما ندارید.

"من فکر می کنم مدتی پیش خواهد آمد که ببینیم آیا می تواند یک بازار بزرگ قابل دوام را ایجاد کند . به روشی که کنکورد هرگز نتوانسته است انجام دهد."

این نگرانی ها باعث نگرانی علاقه بازیکنان دیگر نشده است.

غول هوافضا آمریكایی بوئینگ ماه گذشته پرده از هواپیمای هواپیمایی "هیپرسونیك" خود رونمایی كرد كه امیدوار است با ورود 20 تا 30 سال به صحنه 5 یا 5 برابر سرعت صدا برسد.

و در ماه آوریل ، ناسا توافق نامه ای را برای لاكید مارتین غول آمریكایی برای توسعه یك "هواپیمای X" مافوق صوت امضا كرد.

فیسبوک ثبت اختراع را برای سیستم صوتی محیط ثبت کرد: خوشحال باشید که آنها گفتند که از آن استفاده نمی ک

50 سال پس از کنکورد ، ایالات متحده آمریکا به آینده مافوق صوت نگاه می کند

، ,سال ,صوت ,مافوق ,کنکورد ,کند ,مافوق صوت ,پس از ,50 سال ,در سال ,اولین بار ,ایالات متحده آمریکا
مشخصات
آخرین جستجو ها